En bruten tå och lägenhetsjakt

Som rubriken säger så har jag lyckats bryta min stackars tå. Det var i måndags som jag slog i min tå när jag snubblade och det gjorde så himla ont. Jag och min pojkvän fick hoppa in i en taxi och åka till sjukhuset där vi fick vänta i två timmar innan en doktor drog tillbaka tån (med bedövning tack och lov) och jag fick kryckor att skutta hem på. Nu har det gått några dagar och jag kan äntligen gå på foten även om det gör lite ont. Hade ingen aning om att en bruten tå kunde göra så ont. 
 
Aj.
 
Min kille har verkligen varit världens gulligaste och hjälpt mig så mycket. De första dagarna kunde jag inte ta mig fram utan kryckor så han lyfte upp mig till badrummet (är ett ganska stort trappsteg upp) och köpt Ben and Jerry´s för att pigga upp mig. Världens bästa.
 
 
Igår var vi på lägenhetsvisning och jag drabbades av en "jag-måste-verkligen-ha-den" känsla så nu har jag postat ansökningspapper, ringt och mejlat. Jag håller alla tummar att jag verkligen får den! Edinburgh är en ganska svår stad att hitta en bra lägenhet i. Det finns massor av lägenheter att välja bland men det är svårt att hitta en som har central heating, bra fönster och bra dusch (och helst inga möss). 
Efter lägenhetsvisningen så köpte vi med oss fish and chips. Åh om jag kommer sakna något med min lägenhet så är det att bo så nära fish and chips stället. Så onyttigt men verkligen så gott och typiskt brittiskt. 
 
Marina
2015-05-08 @ 08:37:44

Oh så gullig Grant är och YEY för ny lägenhet! Du får berätta mer på skype!! :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

almrebecca.blogg.se

Hej! Jag heter Rebecca och när jag var 19 år packade jag två resväskor, lämnade allt som var hemma och flyttade till Edinburgh för att uppnå drömmen om att bli psykolog. Min blogg handlar om vardagslivet i ett annat land, allt från hemlängtan till tentor.

RSS 2.0